Dieta na bezpieczne i zdrowe odchudzanie

Odchudzanie to proces, który wielu z nas przysparza licznych problemów. Wiąże się często z restrykcyjnymi dietami, intensywnym planem treningowym. A tak naprawdę potrzeba znacznie więcej niż tylko pojedynczych działań – należy bowiem całościowo zmienić swoje życie. Jednym z najważniejszych elementów nowego sposobu postępowania jest zmiana przyzwyczajeń żywieniowych. Dotyczy wielu kwestii, które chcielibyśmy przedstawić w dzisiejszym artykule. Warto bowiem wiedzieć, że liczy się nie tylko to, co jemy, ale też jak jemy.

Co trzeba porzucić? O jakich produktach spożywczych koniecznie musimy zapomnieć?

Mówi się, że odchudzanie wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Sporo w tym prawdy, zwłaszcza jeśli wcześniej chętnie sięgaliśmy po nie do końca zdrową żywność. Zacznijmy zatem właśnie od tego, co powinniśmy raz na zawsze pożegnać i usunąć z naszych kuchennych zapasów.

Największym wrogiem zdrowego odżywiania się są dania wysoko przetworzone. Dobrym przykładem w tym miejscu są choćby produkty typu fast food, tak chętnie wybierane, gdy akurat mamy ochotę coś szybko przekąsić.

Jeśli zależy nam na prawidłowo zbalansowanej diecie, należy także ograniczyć spożycie tłuszczów zwierzęcych na rzecz roślinnych. Warto zrezygnować z dań smażonych – znacznie zdrowsze i często smaczniejsze są bowiem ich gotowane na parze lub pieczone odpowiedniki.

Sporo miejsca w opracowaniach na temat rozmaitych diet odchudzających poświęca się cukrom prostym. Oczywiście powinniśmy zrezygnować z nadmiernego spożycia słodyczy – ciastek, cukierków, słodzonych napojów. To oczywiste. Warto jednak pamiętać, że cukry znajdują się także w innych produktach – na przykład w białym pieczywie, pełnym węglowodanów prostych. Jeśli brakuje nam smaków, tych słodkich, ale i słonych, które znamy z przekąsek, możemy je zastąpić. Wystarczy odwiedzić sklep z przyprawami i skorzystać na przykład z cynamonu, wanilii, goździków lub innych ulubionych produktów, które staną się zamiennikami. Mogą być bowiem składnikami zdrowych deserów lub przekąsek.

Co jeść, żeby chudnąć?

Odpowiednia dieta musi składać się ze wszystkich składników znajdujących się w piramidzie żywieniowej. Oczywiście trzeba wprowadzać je w odpowiednich proporcjach – to klucz do sukcesu.

Podstawą diety są według zaleceń warzywa i owoce, które powinniśmy spożywać 4-5 razy dziennie. Należy zwracać uwagę na to, żeby zajmowały one aż połowę tego, co zjadamy każdego dnia.

Na drugim miejscu znajdują się pełnoziarniste produkty zbożowe, zawierające wiele węglowodanów złożonych oraz cenny błonnik pokarmowy.

Stopień wyżej uplasował się nabiał, czyli cenne źródło białka i wielu składników mineralnych w tym na przykład wapnia. Nie każdy może lub lubi pić mleko, dlatego 2 szklanki tego produktu, które powinniśmy wypijać każdego dnia, bez trudu można zastąpić twarogami, jogurtami naturalnymi lub maślankami.

W zdrowej diecie nie trzeba też rezygnować z mięsa. Warto jednak sięgać po chude odmiany, zwłaszcza przyjaznego i zdrowego indyka, a unikać natomiast tłustego mięsa czerwonego. Można je zastąpić bogatymi w białko roślinami strączkowymi.

Na samym szczycie piramidy znajdują się tłuszcze – oznacza to, że powinny być obecne w niewielkich ilościach w naszym codziennym jadłospisie.

Jak jeść, żeby chudnąć?

Dopasowanie składników do naszych potrzeb oraz trybu życia to dopiero połowa sukcesu. Należy bowiem również powalczyć o odpowiednie nowe przyzwyczajenia w sposobie jedzenia.

Dla zachowania zdrowia oraz zrzucenia zbędnych kilogramów powinniśmy jeść 4-5 niewielkich posiłków dziennie. Należy także pić wodę (1,5 litra) w małych ilościach, zanim poczujemy dojmujące pragnienie. Można również wypić jedną, dwie filiżanki zielonej lub czerwonej herbaty. Pierwsza z nich wspiera proces trawienia, a druga zawiera wartościowe składniki – naturalne spalacze tłuszczu.

Nowy tryb życia kluczem do sukcesu

Lekarze zgodnie twierdzą, że kompleksowe działanie oraz zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń stanowią prawdziwy klucz do sukcesu w zdrowym i bezpiecznym odchudzaniu. Do zrzucenia kilogramów wcale nie potrzebujemy diety 1000 kcal, która może być niebezpieczna dla zdrowia a niekiedy nawet życia.

Zamiast niej lepiej zmienić filozofię postępowania na stałe – świadomie wybierać wartościowe produkty spożywcze, pochodzące z bezpiecznych i sprawdzonych źródeł, jeść regularnie oraz prowadzić aktywny, higieniczny tryb życia.

Nowe przyzwyczajenia żywieniowe powinny wejść nam w nawyk. Dzięki temu zyskamy więcej energii, kreatywności i chęci do życia. Korzyści jest zatem zdecydowanie więcej niż mogłaby nam przynieść krótkofalowa dieta, często prowadząca do efektu jojo. Walczmy o siebie i cieszmy się tym, co jemy każdego dnia – dieta wcale nie musi być przecież nieprzyjemna.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge